fredag 20 mars 2009

David möter Goliat - The End

Believe it or not, David har segrat! (för det var väl den lille snubben, Goliat var väl jätten?) Hursomhelst, Orange är besegrat! Jag och Emilia har idag lyckats tala oss ur fakturan på 600 euros och dessutom fick vi "skadestånd" på 5 euros på nästa faktura! Jag lever i total eufori för tillfället och livet blev med en gång enormt mycket lättare. Frankrike visade sig i dag från sin bästa sida och jag kan till och med mig drista mig till att säga att jag idag älskar Frankrike, det kan också vara så att jag bara älskar fakturahandläggarna på Orange men det låter vi vara osagt. Nu sitter jag alltså och surfar i min lilla lägenhet, wunderbar! Allt är förlåtet Orange.

Igår var det ju tentafest men inte i Juan-les-Pins som jag trodde utan i Villeneuve-Loubet. Det blev en fest kantad av pingisspelande, dansande på bord, drinkar i plastmuggar och ett blåmärke stort som Småland på Emilias lår. Receptet för en lyckad kväll helt enkelt!
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer men något lugnt tippar jag på. Kommer ni förresten ihåg leken "Tipp" man lekte med russin när man var liten? Jag vill minnas att jag och Louise blåste liv i den en kväll förra våren.. 

Nu ska jag sätta mig och läsa lite Management et Sciences Humaines.



1 kommentar:

Martina sa...

snart snart snart, era fester låter ju grymma :)