torsdag 26 februari 2009

Moi? Moi, je suis en Suède!

Jodå, jag är i Sverige. I den östgötska pärlan Linköping till och med. Skönt att få lite sportlov från EDHEC i Nice. Jag passade på att sticka till Linköping för att träffa studevägledare, jobba och hämta grejer från mitt förråd. Oj vad kläder och skor jag har! Riktigt härligt att uppdatera garderoben nere i Frankrike.

Jag har pluggat en del här också (inte så mkt som jag hoppades på dock..) och har även sprungit lite på stan i snövädret. Det är skönt att kuna gå in i en affär och slippa gå igenom olika konversationsmönster i huvudet innan mn stegar fram till försäljaren. Ännu härligare var det att gå in på Hemköp, jag blev nästan nostalgisk när jag såg Arlas lättmjölk, Mamma Scans köttbullar osv. 

Jag har faktiskt ocså insett något som jag aldrig trodde när jag satte mig på planet mot Stockholm i lördags - jag saknar Nice! (Anna, please don't kill me..) Eller vad jag saknar är väl egentligen vädret och känslan av att bara vara utomlands och leva lite halvisolerat från omvärlden. Det är rätt skönt trots allt! Det återstår dock att se hur de känns när jag landar i Frankrike på lördag.. Det värsta är att jag måste ta itu med mitt Internetproblem när jag kommer tillbaka, suck! 

Pappa var lite orolig över mitt förra negativa inlägg så nu låter jag den positiva energin flöda istället. Jag har verkligen laddat batterierna och fåt lite distans på tillvaron nere på Rivieran. Jag tror anledningen till att jag vantrivts (nja.. inte trivts så bra snarare) är att jag kom direkt från Korea till Frankrike. Konrasterna är ganska stora och i Korea trivdes jag så fruktansvärt bra att jag var väl negativt inställd till Frankrike redan från början. Men som sagt, lite perspektiv får man när man sitter här, tillbaka i Linkan. 
Skolan ÄR tuff, men det kommer att lösa sig. Det ÄR dyrt, men man får budgetera. Internet fungerar INTE, men det löser sig. Franskan ÄR knepig, men du gör framsteg, right!?

Nu ska jag strax ta och svänga ihop en broccoligratäng till lunch, DET har jag ju saknat väldigt mycket i Frankrike. Ska försöka bemästra min lilla portabla ugn i lägenheten därnere och se om jag kan få till något gratängaktigt.

Jag ska förresten åka Första Klass i X2000 till Stockholm på lördag. Jag  laddad, Makkan säger att man får mat och gratis Internet. Kanske ska jag blogga från tåget (Blondinbella, watch out, nu kan jag också blogga på räls!)

Inga kommentarer: