lördag 14 februari 2009

Maladie

Nu har jag äntligen lyckats skaffa Internet i min lilla lya så nu kan bloggandet ta fart igen.
Det har ju onekligen hänt en hel del sedan jag kom hit till Nice på Franska Rivieran den 11:e januari. Fester, plugg, promenader, solning på stranden, nya möte, utflykter - you name it!
Eftersom jag inte kommer ihåg allting som har hänt så är det bäst att inte nämna ngn eller ngt för att inte riskera att missa ngt. Januari månad 2009 får förbli ett mysterium för de flesta av er, men lite spänning i tillvaron behöver ju alla.

En kort sammanfattning av de senaste dagarna kan jag dock drista mig till.

Veckan som gått har varit relativt lugn i skolan. Jag, Anna och Emma som är de tre svenskar som läser allting på franska här (mon dieu!), har fortsatt att förbana vår marknadsföringsuppgift som sjösatts av en lärare som hela tiden framhäver att han minsann har jobbat på yoghurtföretaget Danone i Paris (so what?), vi har även fortsatt förbanna våra casestudier i avtalsrätt och vår lärare i finansiering. Skolan är väl inte det bästa vi vet här nere, mycket hemarbete och eftersom allting är på franska så blir det ju extra översättningsarbete ovanpå det. 

Igår var jag 09:30-15:30 i skolan och därefter, efter ett litet stopp på supermarchén ED vid skolan, åkte jag hem till familjen Wikström (familjen jag hyr min lägenhet av) och fick lite rosévin och tilltugg i mycket trevligt sällskap. På bussresan hem fick jag dock en sprängande huvudvärk vilket ett par timmar sedan resulterade knäböj framför toalettstolen ett par gånger. Följdaktligen gick jag och lade mig klockan 20 och vaknade, friskoch utsövd vid 07:30-tiden i morse. Okristligt tidigt för en student på en lördag!

Idag är planerna picknick i Monaco, Markus (en kille från Jönköping som också pluggar på EDHEC) hörde av sig igår och sa att ett gäng tänkte sticka till en park i Monaco under dagen. Eftersom vädret är riktigt trevligt (+12 grader och strålande sol) så hänger jag på. Jag ska för första gången ta med min nyinköpta vårjacka från Zara, utomlands :)

Nu ska jag piffa till mig och käka lite frulle innan jag ska sätta mig med avtalsrätten (igen), finansieringen (igen!) och marknadsföringen (igen!!). 

A +!

1 kommentar:

Makkan sa...

Danone, är det dom med den blåa dinosaurien?