lördag 28 februari 2009

Återvändande svensk

I eftermiddag vid tvåtiden tar jag X2000 (första klass!) till Arlanda för att sedan klockan 18:00 lyfta mot Nice via München. 22:40 landar jag på Rivieran igen. Temperaturen där nere idag på dagen är strålande sol och 18 grader, jag längtar efter sooool! Igår träffade jag Ulf (arbetskamrat på Academic Work) för en fika, jätteroligt att träffas och få uppdatering på Linkanlivet. Han sticker på utbytesår till Tokyo i slutet av mars vilket betyder att jag önskar mig en Tokyoresa i födelsedagspresent + julklapp :)

Jag har haft en trevlig vecka i Linköping och det är väl med blandade känslor jag åker tillbaka till Frankrike. Söndagen ska ägnas åt plugg och uppackning innan skolveckan kickar igång igen.
Jag har ett stort "fyradagarscase" i avtalsrätten som jag, Anna och Emma måste sätta tänderna i first thing på måndag. Det lämnas in på torsdag för betygssättning. I övrigt en relativt avslappnad vecka, en föreläsning om dagen ungefär, det gillar vi! Då blir det tid att sitta på stranden och bättra på brännan lite, n'est-ce pas?

Nu ska jag kila ner till Hemköp och proviantera lite godis, såser på påse, tacokrydda, chilipulver och annat smått och gott som vi svenskar saknar på Rivieran.

A +!

Inga kommentarer: