torsdag 19 februari 2009

100ade inlagget och total hagloshet

Sitter och har Etudes de Marché (en kurs i hur man gor marknadsundersokningar) vi jobbar in nagot program som vi inte fattar sa jag bloggpausar lite. Dessutom ar lararen (Danone-snubben) ett somnpiller utan dess like (avtalsrattslararen undantagen)..

Mitt Internet hemma har lagt av pga av en restriktion av ngt slag, tydligen maste jag betal 100 euro for att hava namnda restriktion. Aldrig sager jag! Var pa internetleverantorens butik igar och skallde uit dem (pa franska, av nagon underlig anledning pratar jag GRYM franska nar jag ar arg!): Mannen i butiken kunde inte hjalpa mig utan hanvisade mig till en annan butik dit jag ska idag eller imorgon for att (med mina nyvunna kunskaper i avtalsratt) hava kopet, alternativt vagra betala for upphavandet av restriktionen. Faktum ar att forsaljaren inet informerade om att det finns en viss troskel man kan ga over vilken gor att man far betala utover manadsavgiften. Sanslost, jag har haft Internet i mindre an en vecka, har surfat normalt och inte laddat ner nagot och jag ska betala 1000 spann for det. Det kanns inte rimligt. Nu ska jag ga tillbaka till att inte ha Internet alls for att det ar inte pekuniart hallbart att halla pa sa har.

Igar hade vi dugga i finansieringen, nagot svarare har jag aldrig stott pa, det var till och med sa att fransmannen forstod noll, gentilt nog fick vi utbytesstudenter 2 minuter extra, pa grund av "spraksvarigheten" - thanks for nothing.

Namnde jag att jag inte trivs i Nice eller Frankrike? Jag raknar dagarna tills jag kan fa aka harifran, och en sak ar saker, jag atervander ALDRIG.
Pa lordag aker jag hem till Sverige, tyvarr bara for en vecka. Men det ska bli skont att komma hem ett tag och forsoka ladda batterierna och kanalisera energin pa annat an problem, byrakrati och kulturella hinder.

2 kommentarer:

Makkan sa...

Det låter lite som nåt skumt östland där man betalar skumma avgifter utan att veta varför=S Men synd att du inte har internet längre ju! Men denna veckan hemma, det blev bara Linköping eller? Men nu är det inte långt kvar föräns du får besök i flera veckor i rad!=)

Martina Bergh sa...

Kommer du hem hjärtat?? Malmö, sthlm?? pusss