måndag 15 december 2008

"Would you like to reserve the Royal Suite, sir?"

Eftersom min flight hem avgår 08 på morgonen måste jag vara på Incheon flygplatsen redan 06 på morgonen. Det innebär att jag måste lämna Hoegi klockan 04:00, något som inte är möjligt då jag är inlåst här fram tills 05:00 samt att tunnelbanan inte börjar gå förrän då någongång.

Lösningarna voro tre till antalet:

- ta in på motell i Hoegi (vårt "kvarter") och sedan ta en taxi tidigt på morgonen till flygplatsen.

- ta tunnelbanan till flygplatsen så sent som möjligt (23-tiden) på söndag för att sedan spendera 6-7 timmar på flygplatsen.

- ta tunnelbanan till flygplatsen och checka in på ett flygplatshotell för att kunna få lite ordentlig sömn.

Alternativet jag, efter mycket överväganden, bestämde mig för är nummer 3. Jag ringde till flertalet hotell därute men de flesta var fulla. Det sista jag ringde innan jag bestämt mig för att ge upp var ledigt - men bara the Royal Suite (http://eng.hotelsky.co.kr/royal_suite.html). Efter kostnadsförslag bestämde jag mig för att ta den! Det var inte så farligt dyrt, ca 650 kronor för en dubbelsäng i den "kungliga sviten" - det tyckte jag att jag var värd efter fyra månader i ett dormitory! Så på söndag seneftermiddag sticker jag ut till flygplatsen och min svit på Hotel Sky för att spendera min sista natt på koreanskt territorium. Bitterljuvt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den såg riktigt fin ut du=) Där kommer du nog att sova riktigt bra, o hårtork ingick, bara en sån sak=) Men gratis transfer är fint=)

Martina sa...

that´s my boy!! pösssss