onsdag 17 december 2008

Tårdrypande farväl

Idag lämnade Satu Seoul och Sydkorea. Hon ska ner till Australien och Nya Zeeland innan hon återvänder till Finland. Vår grupp är alltså numera splittrad, skittråkigt, vi har haft så mycket roligt tillsammans! Vi klarade av vårt avsked riktigt bra, men när Satu och Laura sa hejdå till varandra brast det för dem båda - tjejer alltså =P
Känns väldigt konstigt att alla sticker härifrån nu, 2 andra lämnade idag, 5 stycken imorgon och under helgen lämnar ytterligare 10 stycken. På måndag är det min tur.
Ska bli otroligt skönt att komma hem, nu räknar jag bara dagarna till avfärd och när skolan är slut finns det inte så mkt kvar för mig att göra här. Trots det så är det ju enormt tråkigt att lämna Korea, om jag inte varit tvungen att åka till Frankrike hade jag garanterat stannat härborta minst en termin till!

Ikväll ska vi ut och käka med Tommi och hans flickvän Hanna som är på besök innan de åker ner till Filippinerna för lite semester och imorgon kommer Lauras kompis Enni på besök så det är fortfarande lite nya ansikten här =). Ikväll ska vi också ta en sista öl med våra österrikiska och polska kompisar som åker imorgon, blir nog Black Hole eller Filipino Place för sista gången.

Idag hade jag min sista salstenta i Korea, det gick bra så nu har jag bara min hemtenta kvar. Eller rättare sagt ca en sida kvar att skriva på den, sköööönt att få lite julledighet innan det bär av till min kanossavandring i Frankrike =S. Imorgon ska jag provpacka väskan hade jag tänkt, jag har lite dålig koll på om allt kommer få plats eller inte hehe. Ska i vart fall skicka en liten låda grejer till bl.a kurslitteratur och så..kanske får trycka ner lite annat i den lådan också =P

1 kommentar:

Sanna sa...

heeej häger! Du verkar ha det riktigt bra därborta! när kommer du hem.. och vad betyder KANOSSAVANDRING? Nu har jag tillochmed försökt googla det, men allt som kommer upp är ngt om Mona Sahlin! kram på dej, hoppas vi ses i jul!
Sanna