söndag 7 december 2008

Lördagen den 6 december, Seoul

Först och främst måste det ju sägas: Grattis Finland, 91 år av självständighet i går, hurraaa! Sverige har ju minsann varit självständigt i 485 år i år, smaka på den!

Efter att ha ätit en brunch på Dunkin' Donuts, jo vi hänger där dagligen..., begav jag, Tuomas och Laura oss upp i stan och kikade lite i Myeong-dong och i Yongsan. Tuomas köpte en ny extern hårddisk och laura ett coolt megalitet USB-minne. Jag kollade, återigen, upp priser på kameror till pappa. Tittade också på en ny dator, visst är de billigare här men utan å,ä,ö så blir det tyvärr lite för frustrerande för mig. Visst det funkar ju, men vill ändå känna mitt modersmåls specialkaraktär flöda under fingrarna när jag skriver!

Senare på kvällen mötte vi upp Tommi och Julius och gick till "good meat place" och käkade middag. En sväng till Concerto för ett glas rött och sedan styrde vi mot Black Hole. Där skulle vi ta en öl innan vi gick tillbaka. Där stötte vi på polackerna och österrikarna och vi stannade lite längre än planerat. Spontant och roligt!

Idag är det andra advent, va? Detta ska vi fira med att gå på SWEAs (Swedish Women's Educational association)., "nätverket för svenska och svensktalande kvinnor över hela världen" tradtionella luciafest på den exklusiva Seoul Club. Glögg, pepparkakor, lussebullar och annat svenskt julgott utlovas. Jag tar med mig hela Team Finland och vi är alla väldigt peppade!

Nu ska jag sätta mig och läsa om en organisation som jobbar för att förbjuda landminor och sedan skriva en kritisk kommentar om deras arbete till min NGO-kurs. Kan ju bli lite knivigt att hitta på ngt som är negativt med en sådan hjälteinsats. To be continued..

Inga kommentarer: