måndag 15 december 2008

Livet har sin gilla gång - även i Korea

Här händer det inte så fasligt mycket för tillfället. Har tenta i Corporate Finance imorgon så den har jag pluggat till under dagen, känns rätt så bra faktiskt så det ska nog gå vägen!

I lördags var vi uppe en sväng i Myeong-dong och tittade lite på kläder. Jag hittade en jacka och en skjorta på Forever 21, treeevligt! Jag spanade också in de två designersen jag skrev om i förra inlägget men de hade ingenting som fick mig att vilja öppna plånboken. Efter ett par timmar uppe i stan var vi vääldigt irriterade på koreanerna på grund av deras oförmåga att gå snabbare än sniglar eller att åka rulltrappa samt deras förkärlek för att helt plötsligt stanna upp mitt på gågatan och tänka till var de är på väg.. Därför tog vi oss hem till Hoegi för lite avreagerande och ett mål mat. Vi käkade på toilet paper place "sogogi tteopbap" blev det för mig som vanligt. En koreansk kalops more or less. Efter det skulle jag och Laura gå och lämna tillbaka filmerna vi hyrt, på vägen upptcäkte vi ett litet guldkorn till second hand affär. Jag inhandlade en skjorta och ett coolt halsband för 60 kronor allt som allt. Efter shoppingen blev det lite öl och soju för det var trots allt lördagkväll :)

Igår, söndag, var det plugg hela dagen lång. Sög i mig allt om östasiatisk utrikespolitik under dagen, känner mig numera som en kinesisk diplomat haha. Under vår pluggstund eggade jag och Julius upp varandras enorma behov av mexikansk mat så vid middagstid åkte vi till Noksapyeong (ca 40 minuter m tunnelbanan enkel väg) för att gå till Taco Taco. Fajitas och nachotallrik blev det! Fast när man tänker efter så är det som att åka till Helsingborg (eller Norrköping för Linkanfolk) för att käka tacos och sedan åka tillbaka igen, hur ofta händer det? Men här i Seoul är 40 minuter typ ingenting, jag kommer bli som en norrlänning när jag kommer tillbaka till Sverige. "Men vadå 1½ timme bort är ju iiiiiingenting!"

Idag blir det fortsatt pluggande, tänkte börja på min NGO-uppsats om organisationen Freedom House (http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=1) nu alldeles strax. Den ska inte lämnas in förrän på söndag så det är ingen panik, men alltid skönt att börja, dessutom kommer ju packningsfasen mitt i allting också haha. Jag har börjat halvstrukturera upp packningen redan och tack vare att jag skickade 17 kg så ska det nog inte vara några problem med vikten. Ska dock skicka all min kurslitteratur för de böckerna är så tunga =S

Nu ska jag öppna min julmust från IKEA i Beijing och sedan ska jag sätta mig och skriva lite uppsats!

Inga kommentarer: