fredag 19 december 2008

Hello Sweden, this is Seoul calling

Igår avslutade jag äntligen min hemtenta i NGO så nu är skolan slut för den här terminen! Gaalet skönt!

Låg och tänkte i sängen i morse "shit jag åker i övermorgon!!" Gaaalet det också! Jag måste ju börja packa, åka upp till stan för sista gången och bara njuta av Seoul en sista gång, atmosfären, människorna och den kosmopolitiska känslan. I Malmö kasta jag in i julruschen, stressade, otrevliga människor i en liten stad 93 ggr mindre än Seoul till befolkningsstorleken, jag kommer gå bananas! Det roliga är att det ni därhemma uppfattar som löjligt mycket folk är vardag här borta. Myeong-dong på lördag är julrusch - varje vecka! Jag hade tänkt ta mig upp till just Myeong-dong idag, men även till Insdong och kanske också Dongdaemun en sista gång. För imorgon blir det Suwon och då är det inte så mkt tid över (tar ca 2,5 timme med tunnelbanan dit) och på söndag är det packning, avsked och hotellnatt som väntar. 3 dagar vänner, 3 dagar..

Igår anlände Lauras kompis Enni hit, trevlig prick. Vi gick ut och åt allesammans, det största finska gänget någonsin eftersom även Tommis flickvän Hanna är här. Vi var på "good meat place" för sista gången och sedan gick vi till en bar och drack lite öl och hade trevligt flera timmar. Det blev något av sista kvällen med gänget. Det är nästan så man blir lite nostalgisk såhär på fredagsförmiddagen, men det kan inte hjälpas!

Förresten min koreanska telefon har varit lite lurig på sista tiden och igår vid 20-tiden, lokal tid, lämnade han in för gott. Så nu kan ni inte nå mig på den telefonen (främst riktat åt mina kära föräldrar) men jag har fortfarande min svenska i händelse av katastrof. På tal om katastrof, vad är det alla yrar om med jordbävning i Skåne?

Nu ska jag klä mig, det börjar bli kyligt här igen, det ryktas att det ska bli många grader under nollan här i början av nästa vecka. Men då är jag i fäderneslandet!

Åh jo, Sanna, kanossavandring betyder något i stil med en lång (mental) resa som leder fram till en livsomvälvande förändring. Typ.

1 kommentar:

Sanna sa...

Jahaa=) Nu hänger jag med i svängarna! Ses i Skåneland!kram