fredag 5 december 2008

Heldag

Idag har jag och Julius som sagt varit ensamma eftersom de andra stack till DMZ. Vi stack till Seodaemun Prison, ett fängelse för den koreanska motståndsrörelsen under den japanska ockupationen. Ungefär som KGB-muséet i Vilnius kände jag men inte lika bra. MEd tanke på att det mesta var på koreanska och utomhus i -8 grader så spurtade vi ganska snabbt igenom utställningen. Men det var intressant att ha sett och vi gillar inte japaner lika mycket som förut, det är en sak som är säker.

Därifrån stack vi till Insadong och drack te på ett mysigt tehus som även jag och Makkan besökte när han var här - "Moonbirds only think of the Moon". Efter en timme där, vidare till TechnoMarts Food Court för lite lunch och fönstershopping. Därefter styrde vi kosan mot den engelskspråkiga bokhandeln Bandi & Luni's i COEX Mall där vi inhandlade lite trevliga böcker.

Nu ska vi strax möta upp de andra för en chillkväll. Vi ska till ett DVD-Bang (minibio för upp till 7 pers) och köpa med oss pizza, öl, chips osv och ta det helchill, det behöver man ibland!

Tråkigt nog så är min dator på upphällningen, ingenting funkar typ. Tar en kvart att starta upp, MSN MEssenger har lagt av helt likaså högtalarna och kontrasten på skärmen. Lite frustrerande!!! Så jag hoppas på att Tomten har med sig en insats till en ny dator, man vet ju aldrig :)

So long!

So long

Inga kommentarer: