måndag 8 december 2008

Heavy!

Har precis packat klart den lådan jag ska skicka hem till Sverige. Oh boy det känns som om den är ganska tung haha. Skulle tippa på mellan 15 och 20 kg, men det är inte så farligt kommer väl kosta en 300 spänn eller ngt så det är inte hela världen! Rätt så skönt att skicka en massa grejer som man inte behöver ha under vintermånaderna + en massa annat krafs. Blev tvu gen att skicka 5 par skor också haha, så går det när man shoppar utan att tänka på fraktkonsekvenserna, haha. Ska skicka ett litet paket till innan jag åker hem, bland annat med kurslitteraturen jag använt här. Onödigt att den väger i väskan på hemresan, men jag vill samtidigt spara det för framtida studeir, bra böcker de här nämligen!

Nu i morse satt jag och pluggade Corporate Finance ett par timmar och nu pausar jag lite innan jag ska iväg på två föreläsningar. Har min dödsföreläsning i NGO idag igen, 2½ timme av en koreansk professor som står och babblar för sig själv. Hälften av koreanerna sover, den andra halvan leker med mobilen, jag och Dinara (kazakisk utbytesstudent) spelar fyra i rad och majoriteten av alla studenter går i pausen, haha. Ostimulerande är ordet!

Nu ska jag se den sista halvtimmen av Indiana Jones, var för trött för det igår..

Ha en trevlig dag!

1 kommentar:

Louise sa...

Alltså, jag hade också en sån mördarkurs här på CBS där föreläsarna var KASSA, ingen lyssnade, ingen kommenterade något, och det var 3 timmars pass varje onsdag 16-19! Frågan jag ställer mig är då: Varför i helvete går man ÄNDÅ dit?! För mig är det nog den eviga optimisten som talar och säger till mig "men idag blir det nog bättre, de inser att de måste ändra stil nu"..och å andra sidan är det den ordentliga flickan i mig som säger "men om du inte går idag, så kommer de säga ALLT det där viktiga som man bara MÅSTE veta för att klara tentan" Yeah right, desvärre har båda dessa personer ständigt fel. Held og lykke i fyra i rad! HEJA SVERIGE!! Bis Lojs