torsdag 4 december 2008

Förlåt Azerbajdzjan

Vill redan nu be om ursäkt till eventuella azerbajdzjaner som läser detta.. Antar att ni är ganska få haha.

På min våning här i Sewha Hall, mitt dormitory, bor det fem azerbajdzjanska killar. Gud vet vad de gör i sitt rum men det luktar FÖR JÄVLIGT varenda gång man går förbi deras dörrar. Något jag måste göra för att komma till hissen. Jag antar att de också tycker att det stinker för de har alltid sina dörrar vidöppna så att all lukt av deras härliga kroppsodör(?), maträtter(?), döda husdjur(?), toaletter(?) sipprar ut i korridoren och förpestar hela våningen. Jag är redo att börja använda ett sånt där munskydd för att slippa andas in den toxiska luften. Jag vet inte varför, men nu såhär i december har lukten börjat komma, har varit förskonad innan. Kanske är det azerbajdzjansk julmat som förbereds?!
Jag kom att tänka på detta nu när jag var ute och hämtade vatten i vattenautomaten i korridoren och möts av en vägg av illaluktande materia. Källa: fem glada azerbajdzjaner som trängs runt vattenautomaten. Trepunktsvändning tillbaka in i min lilla lya igen, vattnet får vänta!

Nävål.

Imorgon ska de flesta av finnarna till den demilitariserade zonen, men jag har ju redan varit i Nordkorea så jag hoppa över den turen. Julius föräldrar kommer om två veckor så han ska åka med dem dit så han står också över imorgon. Det betyder att jag och Julius är alene imorgon. Vi hade tänkt åka upp i stan och se de sista sevärdheterna innan avresa från Korea. Presidentpalatset Cheon Wa Dae, the Hammering Man och lite annat småkrafs. Lunch intages på Seouls största food court som vi ska försöka nosa reda på.

Det var allt för idag, nu ska jag se några episoder av Amazing Race och sedan är det läggdags, måtte odören hålla sig utanför dörren..

1 kommentar:

Louise sa...

andas med munnen chris, andas med munnen!! :)