måndag 17 november 2008

Total lycka

I morse, sömndrucken och snorig, när jag satte på datorn och öppnade mailen kom en trevlig överraskning från oväntat håll. Nettan på Svenska Ambassaden här i Seoul hade mailat mig en inbjudan till traditionellt svenskt Luciafirande med glögg, pepparkakor, lussekatter och allt vad det innebär. Jag blev tårögd av lycka och har redan tvingat med finnarna dit. Det hela går av stapeln den 7:e december i SWEAs (http://www.swea.org/) regi och för priset av 10,000 won (65 pix) får man glädjas åt att julen nalkas och titta på Luciatåg.

Igår kväll tog jag en 2½ timmes promenad runt området här, hittade massor med intressanta och mysiga saker i Hwagyeong-dong som är distriktet som gränsar till mitt Hoegi-dong.
Jag hade massor med tanakr i huvudet som jag var tvungen att bearbeta lite så i med iPoden och lite skön musik och sen traskade jag iväg och jäklar vad jag traskade haha. Hittade massor med små trånga gränder och gator, små mysiga (ja faktiskt) järnvägsövergångar och mysiga marknader. Jag kommer sakna Korea ofantligt mycket och jag vill så gärna stanna kvar här längre, men Frankrike är ju nästa anhalt och om det är till närmelsevis lika bra som Korea så kommer jag nog trivas där med!

Nu ringde Laura precis och frågade om jag ville ta en kaffe på dunkin' Donuts med henne, hon står inte ut med sin snorande room mate längre. Antar att hon inte vet att jag också är snorig, surprise surprise!

2 kommentarer:

Louise sa...

Så skönt att du får lite svensk julstämning där nere. Kommer du hem något alls till Malmö innan du flyger till la France? Och det blir Nice eller??Du har inte svarat på mitt mail din rackare! men sen har du också haft en himla massa för dig..Dagens låttips Matt Nathanson-Bulletproof weeks. Pussenhajjen fra Lojsan!

Anonym sa...

Låter ju skit kul med luciafirandet. min syster var med på något liknande julfirande när hon var Aupair i USA, tror t.o.m att hon var med i det svenska luciatåget hehe, cred till henne!!
DU kanske ska erbjuda dig att vara lucia? ;)
Johan