lördag 29 november 2008

Torsdag + fredag + lördag

Torsdagen var ju Lauras födelsedagsfirar dag och tillika min kära vän Louises födelsedag (grattis igen!).

Vi stack till Itaewon och gick på den här mexikanska restaurangen jag skrev om. Enormt gott, jag glufsade i mig kycklingfajitas, yuuummy! Efter det äventyret åkte vi tillbaka till vårt hood, Hoegi, och gick på ett pub som heter Black Hole. Där beställde vi in pitchers med öl och snart anslöt ett stort gäng utbytesstudenter sjungandes med en födelsedagstårta. Tio minuter senare kom ett killgäng utbytesstudenter med ytteligare en tårta så det blev kalas på hög nivå!
Efter ett par timmar på den baren stack vi vidare till festområdet Sinchon/Hongdae. Vi gick in på en klubb och dansade i flera timmar och sen var undertecknad och Tommis pengar slut så vi beslöt oss för att gå hem. Japp, sagt och gjort, vi började traska, och OM vi traskade. Vi bor i östra delen av Seoul och Hongdae ligger i västra så det är 27 tunnelbanestationer mellan oss, så långt är det. Det kändes som vi promenerade från Stockholm till Madrid, minst!
Men hem kom vi efter strax över 2½ timmes promenad. Men det var trevligt, vi snackade om allt och ingenting och tiden gick rätt fort!

Fredag, på fredagen sov jag ganska länge innan jag gjorde lite småkrafs bland annat letade lägenhet i Nice och så vidare. På kvällen hyrde jag filmen "21" som var rätt bra faktiskt. Tidig sänggång eftersom jag har haft skola idag.

Så idag då: hade lektion i IR eftersom en lektion var inställd förra veckan.. Pratade om USA och dess utrikespolitik gentemot Östasien, intressant! Sen bjöd professor Chung oss på lunch, xiabu xiabu-liknande (hotpot..) och hur gott som helst. Så nu har vi ytterligare en restaurang vi kan gå till. Vi börjar tröttna lite på våra andra hehe..
Om ett par timmar ska vi på svenskt julmys hemma hos den svenska läraren Ylva. Hon lovade att bjuda på glögg, sill (urk) och pepparkakor och ngt litet att äta. Jag hoppas ju stenhårt på ngt svenskinfluerat! Jag tar med mig Tommi, Laura och Julius dit eftersom de alla blev inbjudna av Ylva själv. Till taffeln kommer också en koreansk arkitekt stationerad i Rom och som talar 8 språk, högintressant liten man med ett ruskigt mysigt jultomteskratt!

A bientôt

Inga kommentarer: