tisdag 4 november 2008

Måndag/tisdag

Måndagen den 3 nov var sista dagen som Makkan välsignade Seoul och Korea med sin närvaro. Vi stack tidigt på morgonen till snobbdistrikten Apgujeong och Gangnam för att strosa runt lite. Helt plötsligt ringer dock Dinara, min kazakiska klasskompis, och säger att vi har een hemuppgift att göra tills 16:30 samma dag. Panik! Vi stack till ett Internetcafé där Makkan mailade lite och jag skrev ihop en liten kritisk kommentar på en timme. Efter det stack jag till skolan och Makkan började packa sin väska (där infann sig hans panik!)

Efter skolan käkade vi middag på Makkans favvoställe, Nokia No. 1, där man äter hot pot-gryta.

Tisdag:

06:45 möttes jag och Makkan för avfärd mot Incheons flygplats. Ca två timmar senare ankom vi till sistnämnda och efter en stunds omkringirrande hittade vi så incheckningsdisken och checkade in den lille parveln hela vägen till Köpenhamn. Jag fick en stor dos hemlängtan där när jag såg hans boardingkort till Köpenhamn. ET phone hoooome! :(
Jag vinkade adjö till Makkan och satte mig två timmar på tunnelbanan tillbaka igen, precis i tid till min lektion. En sådan, ett grupparbete och en tvättning senare sitter jag nu här och ska strax iväg och käka middag.

Det var det det!

Tack för grymma 10 dagar Makkan :)

Inga kommentarer: