torsdag 27 november 2008

Mitt koreanska namn

Igår fick jag mitt koreanska namn av en av de koreanska tjejerna jag var på "date" med.
Mitt koreanska namn är Song Min (송민) och det ska vara ungefär som Christoffer.
Eller så kan jag köra med mitt vanliga koreanska namn som jag brukar köra: 크리스토퍼 (Kristopp'a) som är en direkttransliterering av Christoffer. Rätt tufft måste jag säga, inte alla som har ett koreanskt namn =)

Igår fyllde Laura år så idag ska vi fira henne allihopa. Jag och Julle var och rekade på restaurangen i Itaewon innan idag. Bokade bord, fixade födelsedagsöverraskning till henne och arrangerade så att husbandet spelar Happy Birthday-sången. Komemr bli kalaskul. Restaurangen är en mexikansk restaurang så det blir Margaritas, Corona, fajitas, burritos och nachos åt folket. Längtar redan, saknar mexmat!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen dra på mig kostymen, det är ju en högtidsdag idag :)

Ha en härlig torsdag, gott folk!

2 kommentarer:

Makkan sa...

Du vet att du inte lägnre kan dyka upp på min födelsedag utan kostym!=)

Louise sa...

Nu hade det banne mig hänt mycket! :D Fy fasen vad jag skrattade när jag läste "Prins av Sverige" inlägget..hahaha...Du kanske borde uppgradera dig och döpa om dig till Hans...ja alltså, Hans Majestät! :D Låter som den sista tiden bjudit på en sjuk booostning av självförtroende, svenskheter och festligheter..Najs! Kys og knus Louisee