torsdag 20 november 2008

I Korea är jag - Prins!

Idag har varit en händelserik (läs: sjuk, ovanlig, lustig, smickrande) dag.

Jag stack ju till Konkuk University för att lyssna på Pär Nuders anförande. Det var, som alla andra politikers anföranden, outhärdligt tråkigt och jag hoppas att inte alla koreaner får en dålig bild av Sverige nu haha. Det roligaste var, och jag skojar INTE, att koreanen som introducerade Mr. Nuder introducerade honom som Mr. Nudel. Jag dooog, jag fnissade i en kvart efter det!! haha. Mr Nudel..obetalbart.

Det andra roliga var att jag stötte på en kvinna vid namn Ylva Olausson som är lärare i svenska vid Hongik University of Foreign Studies (här bredvid Kyung Hee.) Det finns tydligen en skandinavisk institution som lär ut svenska, norska och danska här. Hon hade med sig sina svenskelever, 14 glada koreaner som språkade svenska med mig. Om än hjälpligt. Jag blev nästan rörd till tårar av deras tappra försök att prata svenska med mig. De fick fram hyfsade meningar och jag förklarade snällt att jag är 22 år gammal och att jag inte har ngn flickvän. Jag frågade varför de ville lära sig svenska och alla tjejerna svarade, "vi vill ha en svensk pojkvän". Boy, was I popular! :D De bjöd in mig till en Nordisk afton på deras universitet på lördag. Svenskspråkig sång, dans och teater utlovas så jag och Julius ska sticka dit och göra flickorna glada haha.

En annan rolig grej berättade min koreanska polare Ho Chul för mig idag. Han sa att det hade kommit ett gäng på 5-6 tjejer till honom och frågat om jag var prins i Sverige och om jag var singel. Ho Chul totalljög och sa ja. Tjejerna i sin tur sa det till sina polare, som sa det till sina polare osv. Så nu är jag alltså prins! Alla tjejer svärmade runt mig på lektionen idag och jag fick en gratis kaffe av en snubbe, gratis är gott! Det e helt underbart att vara prins. Ho Chul sa också att tre koreanska tjejer bytt kurs för att vara i samma kurs som jag. Hur sjukt är inte det!!? Det går nämligen två Corporate Finance kurser varje tisdag, en från 10-11 och en från 12-13 (min). Men jag gillar uppmärksamheten och de är ju så harmlöst söta alla töserna, what can I do?

Haha en annan ball grej var att jag var lite sen till mitt gruppmöte. Och när jag kom började tre tjejer fnissa bakom mig och fem minuter senare sa dem ngt till Ho Chul och sedan gick dem. Jag frågade Ho Chul vad de sa och han sa att de hade väntat på att jag skulle komma så att de kunde få se mig. Haha jag älskar detta landet. I AIN'T COMING BACK TO SWEDEN - EVAAAH!

Efter vårt ofokuserande på grupparbetet pinnade vi iväg till en indisk restaurang som Ylva rekommenderat mig. Svindyrt men hur gott som helst. Men nu har jag lite magont för curryn var djävulskt stark. Nu ska jag se film hade jag tänkt mig, fortfarande ett par timmar till läggdags ju!

Åh btw, nu har jag äntligen fått 100% besked om var jag ska vara i Frankrike till våren - Bonjour Côte d'Azur, bonjour Nice!

Inga kommentarer: