onsdag 5 november 2008

감사합니다 미국!!

Gamsa hamnida Miguk! Thank You America!

För första gången sedan Clinton har amerikanerna tagit sitt förnuft tillfånga och röstat fram Barack Obama som USA:s 44:e president. Jag har suttit i Global Zone i General Lecture Building hela morgonen och följt valvakorna. Vi är alla här väldigt nöjda och Obama var även majoriteten av koreanernas förstaval.

På fredag åker vi som bekant till Beijing en vecka så idag var jag och växlade till yuan renmini med tjusiga porträtt av "landsfadern" Mao Zedong på. Det ska bli väldigt spännande att åka till Kina och se Kinesiska Muren och allt annat man bara hört talats om tidigare. Muren, Maos lik och IKEA (haha) är det enda som vi har spikat än så länge. Men jag har lusläst Lonely Planet Beijing och jag har en del grejer förbockade som jag vill besöka, bland annat en tibetansk restaurang som serverar jak (http://en.wikipedia.org/wiki/Yak) i chilisås. Lite ballt :)

Idag ska jag börja småpacka lite och ringa Korean Air för att rekonfimera vår flight! Annars står strykning på schemat, har även lovat att stryka Satus höstkappa i utbyte mot en lunch imorgon, haha. I övrigt har jag fått tillbaka mina mid terms, A+ på båda två, är grymt nöjd :)

Bis später!

Inga kommentarer: