fredag 10 oktober 2008

Plugg

Mitt liv är relativt ointressant för tillfället, inte för att jag hävdar att det är enormt intressant annars, men nu består det bara av plugg.
Nästa vecka har jag mid-terms i International Corporate Finance och en presentation i min NGO class. Veckan därpå är det mid-terms i de andra två ämnena, så jag ä inne i en pluggperiod. Idag har jag och Julius pluggat ett par timmar tillsammans och käkade lunch i matsalen här brevid mtt boende. "Kalopsig" gryta för det facila priset av 12 kronor, mums!

I morse väcktes jag på tok för tidigt av glatt idrottsutövande koreanska mellanstadieelever. Antar att de har ngn sorts friluftsdag här för de har varit lekar, stafetter och fotbollsturneringar hela dagen. I morse hade det ngn form av pep rally tillsammans, en alldeles för högljudd koreansk ledare med megafon skanderade koreanska slagord och de stackars eleverna utförde diverse stretchövningar högt upprepandes slagorden. Jag var något bitter på megafonjäveln!
Tur var det att jag skulle träffa finnarna vid 9 för att åka till kinesiska konsulatet och fixa visum. 50 000 won (300 SEK) fattigare och en timme senare har vi kvittot på visumen (borde vara visan om man följer "centrum-centran"-regeln? Eller? :S) som kan hämtas nästa onsdag, allt klappat och klart för Beijingresa med andra ord!

Igår kväll var jag och Julius uppe i Jonggak (downtown) och promenixade längs Cheonggyecheon-strömmen som rinne genom centrum. Det var tydligen någon form av bröstcancer awareness gala så vi fick rosa band att fästa på tröjan och sen vars en rosa badboll att kasta i en stor korg som hängde ovanför vattnet. Senare på kvällen skulle den öppnas och alla bollar flöda ut i strömmen. Hade varit tufft att se men vi var för hungriga för att vänta. Knallade vidare till ett japanskt ställe och, efter att ha gjort oss vänner med ägaren, åt rabattrade nudlar och drack gratis läsk, yeah!

Ikväll är det ett gäng som ska ut och festa men jag ska stanna hemma och ta det lugnt, måste som sagt plugga. Orkar ändå inte göra ngt, hyrde en film så den ska jag se innan jag knoppar tidigt ikväll :)

Bara två veckor tills Makkan kommer nu, yees! :)

Läste att Jean-Marie Gustave Le Clézio fick Nobelpriset i litteratur. Jaha. Och vem f-n e det??!!

1 kommentar:

Syster din sa...

Det är Rosa Bandet-kampanj här i Sverige också! Vi alla på jobbet bär rosa band också, Scandic är med och sponsrar vet du ;)
Hahaha den där litt.pristagaren... INGEN aning heller vem det är heller.