torsdag 16 oktober 2008

Ännu en vecka..

TGIT! Thank God it's Thursday!! Det är alltid härligt med torsdag eftersom jag är ledig på fredagar så helgen börjar alltid 13.15 på torsdagar :)

Livet här i Seoul går sitt sakta mak, eftersom vi har skapat oss en vardag här så händer det inte så mycket extraordinära saker längre. Vi har sett de mesta sevärdheterna, funnit våra favoritrestauranger och hittat de vänner vi vill umgås med och så vidare. Detta är skälet till lite glesare blogginlägg numera. Men jag ska skärpa mig :)

Jag har nu lagt en hektisk pluggvecka bakom mig, hade mitt mid-term exam i International Corporate Finance idag, det gick bra, var busenkelt om man jämför med LiU-tentorna! Multiple choice questions och tre korta frågor, that's it! Fick reda på att jag inte har ngt mid-term i NGO class och att jag får en hemtenta i IR så stressen är på all time low nu.Jag har dock en presentation att göra tills den 17 november så jag tänkte börja med den nu eftersom Makkan kommer och eftersom Kina kommer lite i mellan där.

Kina, ja. Vi fick våra visum igår, ganska maffigt med ett kinesiskt visum i passet måste jag säga :) Så nu är allting klappat och klart för Beijing. Vi åker den 7-14 november. Vi valde flyget framför båtalternativet då vi kan föresälla oss standarden på den kinesiska 26-timmarsfärjan :S
Vi bor på ett fräscht (tror vi) hostel ett stenkast från Himmelska Fridens Torg och vi är sanlöst taggade, Kinaresan är det enda vi pratar om nästan. Vi planerar även att göra en utflykt till Xi'an och se terrakottaarmén (som jag skrev arbete om i femman typ haha) men vi får se om vi har tid och pengar till det.

Häromdagen vandrade jag och Satu omkring i Myeong-dong och tittade lite i affärer och helt plötsligt ligger där en affär vid namn Åland! Helt sjukt! Vi gick in och de sålde svenska märken som Cheap Monday (nästan 700 spänn!!) och Tretorn-skor, jag fick en släng hemlängtan måste jag erkänna :(
Sen fick jag även ett mail från svenska ambassaden om en skandinavisk restaurang ägd av en svensk-korean, så den tänkte vi prova en kväll. Jag har även små planer att åka till IKEA i Beijing för att äta köttbullar och köpa choklad, YUMMY!!! IKEA finns ju inte i Korea tyvärr..

Nu är det bara en dryg vecka tills Makkan kommer hit, jag börjar bli tokladdad för att visa honom runt. Ska bli härligt att få prata lite svenska och få ta del av de tidningar och det lösgodis han tar med sig..yeeeeah!!

Jag har precis städat vårt lilla rum här, dammsugit och torkat av så det är oförskämt rent nu:) Nu ska jag öppna min Aloe Vera läsk (sjukt gott, men konsistensen är som schampoo) som jag blivit beroende av och mitt idiotdyra Twix (4 spänn, det dyraste chokladet här.. brat som jag är) och titta på senaste avsnittet av Gossip Girl.

Bis später Meine Freunde.

Inga kommentarer: