tisdag 7 oktober 2008

I did it!!

Ikväll var jag, Julius, Laura och Satu och åt hund, hundsoppa närmare bestämt.
Var lite jobbigt innan vi åt det, var lite nervösa typ haha. Köttet var segt och fettigt och ingen av oss tyckte om det särskilt mkt. Det serverades med mycket grönkål i en soppskål och såg inte särskilt aptitligt ut . Smakupplevelsen gjordes inte bättre av att det kändes som om vi störde ägarfamiljen (inklusive en halvnaken 3-åring) när vi "trängde oss på" i deras restaurang. Vi tvingade i oss ett par bitar innan vi knallade vidare till ett ställe med "proper food".

Så nu har jag alltså ätit hund, något jag inte kommer göra igen tror jag. Eero, min rumskamrat sa att det även finns hundstek och andra hundrätter man kan äta, men tanken på hundstek äcklar mig lite..

I övrigt en lugn dag med mkt plugg, har mid-terms nästa vecka så nu är det plugg plugg plugg som gäller!

Bokade (nog) biljetter till Beijing nu ikväll, vet inte riktigt om bokningen gick igenom, vi ska till Korean Air imorgon och höra med dem. Vi åker den 7-14 november och jag ser verkligen framemot det, Great Wall here I come!

Ciao

2 kommentarer:

Victor sa...

Bra gjort där, man kan aldrig veta vad man inte tycker om förrän man provat. Jag tycker ändå på något sätt att steken låter aptitligare än soppan.

Ida sa...

Fy Chris...hund...hur kunde du?