söndag 19 oktober 2008

Enter: Stylist!

Hade just min Mr. Bean-liknande (sjukligt lik!!) ungerske kamrat Gyula här. Imorgon ska han på fancy fancy bankett på Hilton Seoul i ungerska ambassadens regi så han behövde lite stylingtips och framförallt en kostym.
Eftersom det läckt ut att jag har en kostym med mig (till allas stora förvåning) så kom han snällt och frågade om han kunde låna den och få lite stylingtips. Kul tyckte jag, han frågade mig om tips (skjorta? slips?) eftersom "you are the best dresser here". Gulligt och alltid kul att höra.

Efter att jag fetratat hans Balkanmönstrade nittiotalsskjorta och klätt honom i en tjusig svenskt blårandig skjorta istället och knutit hans slips gled han i min kostym och såg riktigt proper ut. Snabb skola i kostymhyfs (knäpp INTE alla knappar Gyusi!!, ha alltid kavajen öppen när du sitter osv osv.) och på med mina nya tjusiga chelsealiknande boots så blev han som en ny herre.
Riktigt roligt tyckte jag och han verkade verkligen uppskatta det; ett par öl utlovades som kompensation för min uthyrningsverksamhet. Så imorgon kväll ska min kostym träffa ungerska ambassadören och graciöst glida omkring på Hotel Hilton Seoul, smaka på den!

Idag har jag pluggat ganska mycket. Min rumskamrat ramlade in 08:30 imorse efter en natts festande så han sov till 19:30 så jag var relativt ostörd hela dagen, skönt. En snabb middag med Laura, Satu och Julius hanns med innan stylingsessionen. Nu ska jag strax författa ett mail till NaerincheonAdventure Leisure, ett företag som har white water rafting-turer till Inje, en dryg timme från Seoul. För 45K won (275 kr) får man en heldagstur med lunch och tre timmars rafting, vi är sugna på lite äventyr, så chansen finns att vi pyser dit en dag, Makkan får nog hänga på tror jag :)

Dags att sätta på lite skön Coldplaymusik och relaxa med en Aloe vera-drink!
Vi ses på kajen i Liverpool!

Inga kommentarer: