lördag 13 september 2008

Yeouido - Seoul, the Soul of Asia!

Igårkväll var jag, Satu, Tommi, Julius, Marit (Estland) och Seung Ha Na (korean)ute och käkade på en kycklinrestaurang och drack lite öl. Vi köpte ocså elaska vin, röt vin som var vedervärdigt, men det lyckades änå att stilla vår vinlängtan. Vi rullade in på vårt dormitory två minuter innn curfew efter en riktigt trevlig kväll!

I morse stack jag och finnarna iväg till Yongsan Electonics Market igen, vi skulle kolla mobiler och iPod tll Julius. Vi gick omkring i tre timmar där, det är himmelriket för prylgalna (pappa, du hade älskat det!) Viköpte inga mobiler eftersom det inte går att registrera numren förrän på tisdag då det är Chuseok (Thanksgiving) nu i helgen. Efter det gick vi en låång tur för att komma till Yeouido-ön (uttalas Joy-ido) som kalls Seoul's Manhattan. är kändes det som att var iSan Franciscos Embarcadero, London The City eller Paris La Défense,kändes inte so Asien. Massiva glasbyggnader, skyskrapor och stora breda avenyer. Här åkte vi upp i den 264 meter höga KL63-byggnaden. Det är en guldig (!) skysrapa med en glashiss upp till 60 våningen. Där uppe har man grym fint vy över staden och de hade även en Hello Kitty-utställning.
Tommi och Julius blev trötta vid 16:30-tiden så de åkte hem medan jag, Tuomas och Laura fortsatte promenera på den coola ön mitt i Han-floden. Vi gick bl.a. bort till National Assembly Building, innan vi också tog tunnelbanan tillbaka till campusområdet.

Idag har vi snackat om vår kärlek till Seoul hela dagen nästan. Ingen av oss vill åka tillbaka hem vi vill sååå gärna stanna här. Detta är, utan tvekan, den mest underbara staden jag någonsin besökt. Här finns allt, alla är trevliga, det är billigt och enormt vackert. Vi fann vår oas i betongdjungeln idag, Yeouido Park, total avkoppling och riktigt fint, det är så tråkigt att jag inte kan visar er alla hur fint här är! Jag kommer med all sannolikhet komma tillbaka hit flera ggr i mitt liv, kan jag säga efter bara drygt 4 veckor i denna stad.
Seoul, the Soul of Asia!

Nu har jag megabrådis, ska träffa finnarna om 20 minuter, partyfixad och klar. Blir nog en av mina nya skjortor :D

Inga kommentarer: