fredag 5 september 2008

Update

Hej!

Igår hade jag inga lektioner alls, min Corporate Finance var inställd så jag var ledig. Eftersom alla andra hade lektioner och minrumskamrat sov (han sover till 14 varje dag typ..skittråkig) så stack jag upp i stan. Betämde mig för att åka till Yongsan. I Yongsan finns jättelik elektronikaffär där man kan hitta allt man vill ha: iPods, kameror, datorer, GPS, you name it!
Jag gick omkring där någon timme och köpte tillslut en Ipod Touch 16GB va 50% billigare än i Sverige typ, YEZ! Köpte också en webcam för en femtiolapp så nu kan ni se mig också haha.
Efer det drog jag hem och mötte Vadim och en ny kille, Josep från Barcelona, vi gick och käkade lite nudlar och snackade lite. Sen drog vi tillsammans med Eero och Gyusi (Ungern) till ett annat ställe för att äta lite mer. Där träffade vi fyra koreaner som vi snackade med flera timmar, skitkul! Sen 23:55 inser någon att vi har liiiite tight med tid för att ta oss till vårt dormitory som stänger 00:00. Så vi fick springa halsöverhuvud typ, men vi hann :)

Idag drog jag och Tommi, Gyusi, Laura och Satu in till stan för att shoppa lite. Vi åkte till Jonggak och strosade runt lite. Sedan g vi på Nam Dae Mun Market ett tag. Det är en gigantisk bazaarliknande utomhus marknad md massor med skit att köpa. Vi hittade ingenting :( Stack sedan till Lotte Department Store där de har de flesta utländska ärken men också koreanska. Jag hittade Wooyoungmi, ett koreanskt klädmärke som är omöjligt att hitta i Europa (believe me, I've tried!) så där kommr jag shoppa mkt :). Drog sedan till bl.a. Zara, Mango, Lacoste etc etc. Strosade sedan runt i Myeong-dong-området hela dagen och kikade i olika butiker och åt ite koreansk mat. Nu vilar vi lite och om ca en timme ska jag och Laura gå ner till Dunkin' Donuts och fika lite, sedan middag med Team Finland innan det blir utgång i storstilad stil på M2 (en stor nattklubb).

Annyeong haseyo.

Inga kommentarer: