måndag 1 september 2008

Tillbaka i skolbänken

Har just kommit hem från skolan.

Idag hade jag International Relations in East Asia först, verkar RIKTIGT intressant, kan inte bärga mig tills jg får börja plugga (det e sant!). Handlar om politik och relationer mellan östasiatiska länder och USA, om Nordkorea vs. Sydkorea, om Kinas uppgång och lite politisk historia på det.. Riktigt kul. Vår professor, Jongmil-san, verkar riktigt bra och jag bondade med lite koreaner hehe. Jag och Satu (en finsk tjej) går samma kurs och ska skriva ett arbete och presentera det om Nordkorea samt ett om amerikansk utrikespolitik. Ska bli hur kul som helst!

Nästa kurs var NGO and Citizen Politics, verkar helt ok den med. Professorn, som också är dekanus för International Office, var lite torr och inrutad men verkar iaf OK. Jag och en tjej från Kazakstan, Dinara, går samma kurs, men vi är de enda utbytesstudenterna.

Imorgon är det dags för Corporate Finance. Vadim hade en kurs med professorn för den kursen idag och han sa att professorn var riktigt bra. Så vi får hoppas på det! Jag funderar också på att ta en kurs som heter Korean History, många andra utbytestudenter läser den så det hade varit roligt att nätverka lite samtidigt som man lär sig lite om Korea :)

Nu ska jag ner och käka middag med Team Finland som vi kallar dem, det är de fyra finnarna jag hänger med hehe. Vi har campusrestaurang här precis bredvid boendet, middag kostar 2300 Won (15 spänn. Det är annat än C-Sam-priser, folks! (C-sam = campuscafé i Linkan..)

Ha det gott!

Inga kommentarer: