måndag 22 september 2008

Olympic Park

Igår var Team Finland, Team Polen, jag och en litauisk tjej i Olympic Park. Seoul hade sommar-OS 1988 och i denna parken finns många av arenorna såväl som alla nationers flaggor och ett stort OS-monument. I övrigt är parken enormt populär bland koreanerna som joggar, cyklar, picnickar överallt i den gigantiska parken. Vi köpte lite picnick och hade riktigt mysigt i söndagssolen. Efter det gick vi allihopa och käkade innan det var dags för lite light-plugg.

I dag har jag haft IR och det var väldigt kul. Vi diskuterade marxismen, sjukt roligt eftersom alla är väldigt mot den här i Sydkorea (eftersom våra kära grannar i norr lutar lite åt kommunismen, milt uttryckt). Vi ska också gå på en gästföreläsning imorgon, föreläsare är Samuel Kim, en Korean-American som jobbat för CIA med Kinafrågor så det ska bli mycket intressant, ska lätt sitta nördigt långt fram och anteckna!
Efter IR:n hade jag NGO, seeeg lektion. Läraren är väldigt kunnig men repeterar ALLT 50 ggr.. riktigt segt! Vi fick iaf sluta lite tidigare :) YEZ!

Efter middagen gick Satu, Laura och jag för att spana in biblioteket (idag fick vi våra Student ID Cards, så nu kan vi komma in där) och jag lånade tre böcker om koreanska språket. Så nu jäklar är det självstudier i koreanska för hela slanten! Har redan lärt mig massa av tecknen. teg ett är att lära sig läsa alla tecknen innan jag kan börja plugga glosor. Kan iaf redan skriva Kyung Hee University och ordet för anka och tjur :D haha.

Tillbaks till plugget nu! Hoppas att ni har det ra hemma i Sverige, hoppas hösten har kommit hos er haha. Hoppas morsan och farsan har det gott på Mallorca också!

Ciao

Inga kommentarer: