onsdag 17 september 2008

Koreanskt nummer

Mötte Laura och Satu kl 10 i morse för att åka in till stan. Vi åkte in till Myeong-Dong för att hitta färjeföretaget vi ska åka med till Japan (Pan Star Ferries http://www.panstarline.com/EN/index.html). Efter att ha vandrat omkring och shoppat lite under tiden vi letade gick vi in på ett lyxhotell och frågade. Visade sig att vi var i fel distrikt (fel "dong") och vi bad portiern skriva adressen på koreanska så vi kunde ta en taxi. Vi tog en taxi ca 20 minuter för det facila priset av 13 kronor. Väl framme bokade vi in oss på färjan mellan Busan och Osaka, fredagen den 26e september och hemresan den 1 oktober. Japan here we come! Färjan tar 13 timmar, men går under natten så vi har bokat två hytter att sova i. Färjorna är gigantiska och är av Finlandsfärjesnitt (minus de fulla finnarna) och har mängder av faciliteter. Skönt är att vi är ensamma i våra hytter, no Korean people att dela rum med! Vi tar tåget från Seoul till Busan på morgonen den 26e och båten går klockan 15. Ska bli riktigt ballt att sticka över till Japan en sväng :)

Klockan 16 mötte vi upp med Julius på Yongsan Market för att köpa oss koreanska mobiltelefoner. Vi köpte second hand-telefoner för 30 000 won och laddade kontankortet med 10 000 won (mobil plus laddning blev ca 270 kronor!). Så nu har jag alltså ett koreanskt telefonnummer: + 82 010 3037 0409 (jag tror inte ni ska ta bort den första nollan när ni ringer.) Än så länge har jag inte lyckats skicka sms till Sverige så risken finns att ni inte kan skicka sms till den mobilen.. Men jag har ju min svenska, och ni får gärna ringa min koreanska mobil om ni vill ringa mig.

Snart dags för lite käk och sedan ska vi boka vårt hotell i Osaka!

Inga kommentarer: