måndag 15 september 2008

Japanplanering

Nu har jag precis tvättat lite här. Det är två riktiga industritvättaskiner med endast ett program, funktionsenligt namngett: WASH. Jag vet inte riktigt vilken temperatur det är men jag vet att det tar bara 23 minuter och är helt gratis. Jag har hittat en kemtvätt här i närheten för de lite finare plaggen + för skjortpresning. Tio skjortor kostar 16 kronor att tvätta och stryka (det du Ulf :). Här finns också två gigantiska industritorktumlare som tar ca 30 miuter och fungerar riktigt bra, har dock hela min sida av rummet full med t-shirts och byxor jag inte vill torktumla :P

Nu ska jag strax iväg och träffa Team Finland på Seven Monkeys' Coffee. Det är ett trevligt café där alla får en gratis banan och sen har de gratis trådlöst Internet också. Vi ska sitta där och planera vår Japanresa. Vi har nu hittat kombinationsbiljetter: KTX (Koreas snabbtåg) + båt till Fukuoka + Shinkansentåg mellan Fukuoka och Tokyo för ca 1 800 kr. Den tar vi sa polisen!
Så jag och Satu ska fortsätta vår övertalningskampanj om att Tokyo är trevligast att åka till, de andra vill hellre till Osaka för att de tror att det är billigare där. Det är det säkert, men det hade varit grymt kul att åka till Tokyo i ett par dagar tycker jag!

Nu ska jag ner till 7-Eleven och köpa lite nudlar innan det är planeringsfikedags!

Inga kommentarer: