tisdag 2 september 2008

Dagens uppdatering

Hej!

Har just kommit hem från skolan (kl är ca 15:30 här). Idag gick jag på Corporate Finance tillsammans med Thomas från Österrike, Julius från Finland och Migle från Litauen. Kursen verkar riktigt bra (en mix av FP, FT och IE för er LiU:are som har pejl på läget), så den ska jag definitivt läsa!
Sen gick jag och Julius och tog en kaffe i General Lecture Building, en 7 våningar hög byggnad med massa lektionssalar, caféer, boklådor, elektronikbutiker osv osv. Köpte kurslitteraturen till Corporate Financen, bara 34000 Won (215 kr) för en Kotler-tjock bok , yeah! Hittade också en Kyung Hee-shop så man kan köpa lite alla souvenirer innan man åker hem :)

Nästa kurs var Microeconomics II, trodde att jag kanske skulle kunna fixa den och tillgodoräkna mig mikroettan i Sverige. Men shit haha, skitsvårt och massa matte, den fokserar mer på teoiernas uppbyggnad och sånt. Men de två första veckorna verkar iof lätta, "bara" monopolistisk konkurrens, oligopol och paretooptimalitet (piece of cake, eller hur ;)

Julius kilade sen iväg på en annan föreläsning s jag och Altyuna (Kirgisistan) gick till vårt stamställe och åt en sen lunch och nu är jag alltså tillbaka på mitt rum. dress och telefonnummer till mitt rum är:

Kyung Hee University
Sewha Hall Dormitory room #501
130-701, 1 Hoegi-dong, Dongdaemun-gu
Seoul
SYDKOREA

På den adressen kan jag ta emot såväl paket som brev!

Telefonnumret direkt ill mitt rum är: +82 02 961 9471 4 501 (prova aternativt att droppa nollan före den första tvåan..) Om inte jag svarar så kanske Eero min roommate är här. Vill ni till receptonen här nere droppar ni 501 på slutet.
Ska ju också försöka fixa koreansk lur (antagligen på fredag) så då kan ni ringa den med!

Nu ska jag iväg och betala "hyran" för boendet, 610,000 Won kosta kalaset, ca 3900 SEK för 4 månader, annat än hyrorna på Fjärilen ;)

Måste ju också berätta att Makkan landar i Seoul fredagen den 24 oktober och stannar till 4:e november, kommer bli såååå roligt att visa honom runt i Seoul!! :) Sen snackade jag med Julius idag också och det lutar åt att vi är ett gäng som sticker till Beijing om ca en månad och jag tänkte ta Taiwan i december, YEZ! Har också spanat in en resa till Kaesong (i Nordkorea) som vi tänkte köra på!

Ha det gott allihopa

1 kommentar:

Syster din sa...

Låter som riktigt intressanta kurser faktiskt! Blir småsugen på att plugga helt plötsligt... Vad hände? Haha. Men tanken är nog att faktiskt läsa lite på om Asien här hemma... börjar intressera mig mer om den kontinenten.
Du verkar ha det sååå bra lillebror, glädjer mig! Ska lyssna på låten du sände innan.
Puss & kram