fredag 12 september 2008

COEX

Idag var jag och finnarna (utom Julius) alla lediga så vi stack till en stort köpcentrum, COEX, på andra sidan Han-floden (som delar Seoul i två delar). Det tog ca en timme att ta sig dit med tunnelbanan så vi käkade frulle så fort kom fram. Vi har hittat den franska kedjan Paris-Baguette som säljer härliga bullar och baguetter, of course, till rimliga priser - perfekt för frukost!

Efter det bestämde vi en tid att träffas, 2 timmar senare, så att alla kunde gå på egen hand. Jag shoppar bäst på egen hand.. Jag shoppade en hel del.. De har ju grymma kläder här borta! Jag fick hejda mig efter 4 t-shirts och två skjortor. Ändå spenderade jag "bara" 800 kronor :)
COEX är ett grymt bra ställe att shoppa på, men vääääldigt stort, gick lite vilse haha. Det finns bara en våning, så det är som om hela Linkans centrum vore under tak :P

Efter ett par timmars shopping tog Satu, Tommi och jag metron till Cheongnyangi och gick därifrån hem, såg massa nya restauranger och butiker! Annars åker vi alltid under allt det, så det var kul att se! Vi köpte sen nudlar och käkade dem på 7-Eleven tillsammans med lite "nokcha" - grönt te. Om ca en timme ska vi ut och käka och dricka lite öl, men det blir en lugn kväll idag. Vi tänkte gå på Nationalmuseet imorgon nämligen, det är nog ännu tråkigare om man e bakis :D

Ha det gott!

Inga kommentarer: