torsdag 25 september 2008

Byter Seoul mot Osaka

I morse var jag och Julius ute i regnet och käkade frukost. Det har börjat bli dramatiskt mkt kallare här nu. Temperatuen föll från 3 grader till 15 grader på två dagar, det ryktas om 9 grader på lördag :S Efter att jag växlat till japanska yen på banken hade vi lektion och efter den åkte vi in till Jonggak för att gå på Lonely Planet Japan-jakt. Hittade en som jag och Julius delade på och jag köpte även en japansk frasbok för att kunna manövrera lite därborta.

Har precis kommit hem från middagen och har packat det sista inför resan. Strax är det läggdags efter som vi ska upp okristligt tidigt imorgon för att ta oss till Seoul Station för att därifrån ta tåget till Busan, varifrån tåget går. Därifrån tar båten 19h (huvva!) men det är som sagt Finlandsfärjesnitt (finnarna kallar faktiskt dessa båtarför Sverigebåten haha) så bekvämligheterna kommer förhoppningsvis att avlösa varandra. Qui vivra, verra, n'est-ce pas?
Jag är tillbaka den 2 oktober så jag bloggar nog inte innan dess.

Dags att hoppa i säng, hoppas min resfeber inte håller mig vaken! =P

Sayonara!

1 kommentar:

Johanski sa...

nihau Haeger! Måste ju säga att du verkligen har talang för att anpassa dig till andra länder och du verkar ju trivas som fisken, härligt!! :D Finfin blogg, kul att få se vad som händer och hur det går för dig! take care babe, Puss!