fredag 19 september 2008

Bästa kvällen

Igår kväll gick vi ut och käkade lite thaimat, inte alls särskilt gott. Koreanerna är inte bra på thaimat haha. Saknar ju Krua Thais mat enormt! Hursomhelst så delade vi på ett antal rätter och tog varsin (ljummen) öl.

Vi avancerade sedan vidare till en riktigt härlig bar och beställde in en pitcher med Cass (koreanskt ölmärke) och lite snacks. Satt och drack och hade svinroligt! Beställde lite soju och slog oss ihop med ett stort koreanskt grabbgäng som satt vi bordet bredvid. De älskade oss oh vile fota oss hela tiden, one more photo please, christoppa, one more with me! Haha. Vi har fått ett nytt smeknamn på Satu nu, Kirsten Dunst. Koreanerna tyckte hon var jättelik henne, så nu har vi Leonardo di Caprio och Kirsten Dunst i vårt gäng :) Vi stannade och festade med koreaner och hade som sagt grymt roligt, detta var den bästa kvällen i Seoul so far.

Ett litet missöde inräffade dock.. jag betalade min del och gick - utan plånboken. Som tur var hade jag bara två kort i den, metrokortet och mitt alien registration card. Blev ju ngt svettig när jag insåg att jag inte kan åka till Japan utan det eftersom det fungerar som ett multiple entry visa tillsammans med mitt pass, SHIT! Jag kunde inte springa tillbaka till baren heller eftersom vårt utegångsförbud redan börjat. Gick dit när de öppnade i dag och ägaren blev överlycklig över att se mig, haha. Jag var lika barnsligt lycklig när jag fick tillbaka plånboken med allting i. Det är nu vår favoritbar och vi refererar till den som"the wallet place".
Stax ska jag iväg och käka lite middag och ikväll blir det en lugn kväll, tar nog en långmiddag och sen en kaffe eller ngt innan det blir an early night.

Inga kommentarer: