tisdag 9 september 2008

Artikelskrivande, grupparbete och värme

Här är fruktansvärt varmt, vårt rum kokar oc det gör og banne mig asfalten också! Gick upp till lektionen tidigare idag och höll på att smälta bort. Jag har dock dragit på mig en rejäl förkylning efter som man pendlar mellan 35 grader ute och 21 graders AC-temperatur inne så blir man lätt sjuk. I lektionssalarna ärdet snarare 17 grader så idag var jag beredd med en tjocktröja, koreanerna trodde nog jag var dum i huvudet.
På corporate finance idag delades vi in i grupper om fyra för att diskutera samt för att göra ett grupparbete. Vi var 5 utbyesstudenter och skulle forma grupper om tre, jag och Julius drog givetvis nitlotten och fick jobba med två koreaner, Lee och So Hu Chin. Men de är riktigt sköna och duktiga så det blir inga problem :)

Marie som är chefredaktör för Drömmen om ELIN (Ekonomföreningen vid Linköpings Universitets tidning) frågade om jag ville skriva en artikel om min utlandstermin tills nästa nummer och jag tänkte att det kunde vara kul. Så idag har jag suttit och fila lite på den, men det e ganska svårt at sålla för det händer så mkt här, så mycket intryck och sånt - tur att jag har fram tills den nittonde på mig!

I övrigt försöker jag frenetiskt att hitta billiga flygbiljetter tillbaka till Sverige, går väl sådär. Ida och hennes kompisar (ska ju fira nyår med dem i HKG) ska snart boka biljetter till Hong Kong så då vet jag när jag kan åka ner dit samt att jag vet när jag kan sticka därifrån hem. Lutar att jag kommer hem 2-3 januari någongång..hittade en biljett som innefattar sträckan Seoul-Hongkong-Köpenhamn för strax över 10 000kr.. får nog bli den tror jag. Alternativt flyger jag till Linkan direkt för att slippa de elaka tulltjänstemännen i Köpenhamn! Har också förgäves mailat Ecole de Manangement i Lyon för att försöka få reda på när jag börjar - inget svar, I guess that's the French way!

Nu ska jag hoppa in i duschen och piffa till mig lite innan vi sticker ut för att dricka VIN! Vi är ett gäng som har saknat rött vin så idag ska vi lyxa till det och gå på en italiensk restaurang och dricka vin och äta pasta :) Sanna fyller år idag också så det blir till att fira lite med henne!

Åh just det, vår Kinatripp är uppskjuten till den 19:e september, men vi ska iväg till kinesiska ambassaden i morgon bitti för att få visum, sen bär det alltså av 19-25 september :)

Aja, annyeong haseyo!

Inga kommentarer: