onsdag 3 september 2008

3/9

Igår kväll var jag och Team Finland (som förstärkts av Tommi från Vaasa) ute och tog en öl och käkade. Det slutade med att vi festade till det lite och gick till ett norae-bang. Rev av lite YMCA och sånt, riktigt roligt!

Idag hade jag bara lektioner från 15 ch framåt så jag sov till 9 och sen kilade jag och åt lite frulle och fixade lite saker med skolan och ambassaden och sånt. Sen hade jag international relations i en timme. Se NGO som skulle börjat 16:30, 17:00 gider professorn in.. lektionen skulle suta 17:45, vi kom hem 18:50! Tack för den! Men vi såg en ganska intressant film om koreanska NGOs. Vår professor verkar vara väligt inflytelserik i Korea, han ska bl.a. möta presidenten på fredag och så vidare. Alla koreanska studenter är riktig suck ups också, hjälper honom med ALLT haha.
De har också rätt trevliga copyrightlagar här. Läraren har orginalboken, lämnar den till copy shopen som kopierar upp den och säljer den för en spottstyver, något för LiU att ta efter tycker jag :)

I övrigt har jag varit ute och joggat (i converseskor kan tilläggas haha, ont fötterna? Liite ja!)
och sen var vi oc käkade och fikade lite.
Vi planerade också vår Kinaresa, vidrar på fredag nästa vecka, tar båten (!!!) i 24h till Angjiangchig i Kina och sedan buss därifrn till Beijing (oroa dig inte mamma, vi är 12 pers hehe), det kommer bli jättekul!! Ser vekligen framemot det. Det är nämligen Chuseok här då, det är koreanska thanksgiving så vi är lediga från skolan :)

Imorgon har jag bara en lektion så vi får se vad jag hittar på, ska försöka hitta ett par löparsor. Men de har bara upp till str 42 typ. Vadim frågade efter 42or och de fick leta i tio minuter på lagret haha. Men tillslut fick han ett par, modell 1976 haha.

Nu ska jag kila ner till team finland och dricka lite kaffe :)

Ciao

Inga kommentarer: