tisdag 23 september 2008

2 days more..

Vanlig skoldag idag med Corporate Finance. Hade dock en gästföreläsning idag också. Samuel K. Kim, en guru vad gäller internationella relationer och framförallt vad gäller kinesisk utrikespolitik. Föreläsning var jätteintressant och jag lärde mig massor, fick mkt material till min presentation sm jag har i början av november!

Efter skolan chillade jag lite hemma, käkad middag med Team Finland och nu ska jag strax sova. En ganska vanlig dag med andra ord.

Det är n bara två dagar kvar tills vi åker till Osaka och Kyoto i Japan. Ska bli otrooligt kul och vi kan inte bärga oss. Jag och Julius ska åka till en engelsk bokaffär imorgon och köpa Lonely Planet Japan inför resan. Ni vet hur jag är, jag måste ha koll på läget så man kan effektivisera verksamheten lite :P

Igår satt jag uppe länge och pluggade koreanska. Nu kanjag alla tecknen något sånär. Har övat genom att titta på ALLA koreanska kvitton, läskflaskor, nudelpaket, allt! Har övat på att skriva namnen på alla jag känner, alla städer, länder etc. Dete fortfarande lite klurigt då många tecken liknar varandra så man blandar lätt ihop det.
Koreanska alfabetet skrivs i uppdelade stavelser. Christoffer skrivs till exempel som: K'u-ri-su-to-p'a (크리스토퍼) och uttalas "Kuristoppa". Voilà my Korean name.
Har också lärt mig alla era namn, men jag har inget koreansk tangetbord så jag får skriva dem en annan gång. Nu är jag skadad för dessa månaderna, jag läser på ALLA skyltar haha.

Aja, nu ett nytt avsnitt av Gossip Girl innan läggdags!

Inga kommentarer: